.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
شگفتی های درمانی هلو
هلو یکی از نوبرانه های بهاری مازندران است که علاوه بر خود میوه، هسته، برگ و پوست آن همه سرشار از خواص درمانی جادویی است.

به گزارش شمال نیوز، هر فصل از سال، با تمام جذابیت ها و زیبایی های روح نواز خود، نوید بخش ورود میوه هایی خاص و ویژه به بازار نیز است، میوه های خوش طعم و وسوسه انگیزی که بیشتر افراد در هر سن و سالی را برای چشیدن طعم و مزه خود، تهییج می کند.

میوه خوش عطر و طعم هلو، یکی از این محصولات خوش آب و رنگ و لوکس سبد میوه ما ایرانی ها است؛ میوه ای شیرین و آبدار که از خواص درمانی شگفت آوری نیز برخوردار است.

هلو سرشار از ويتامين هاى ب 1، ب 2، پ، ث و ويتامين آ است که اين ويتامين ها به مقدار زيادى در پوست این میوه متمرکز شده است و به همين دلیل چون لويى چهاردهم، بايد هلو را با پوست خورد و دندان در پوست و گوشت آن گذاشت.

بنابراین توصيه می شود پوست هلو را، ولو سفت هم باشد، بايد جويد و خورد.

کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران هم با بیان اینکه تمام كسانى كه از سلامتى طبيعى برخوردارند مى توانند هلوی رسیده را مصرف كنند، گفت: هلوى رسيده براى همه، حتى كسانى كه دستگاه هاضمه ظريفى دارند قابل هضم است.

شقایق ریحانی افزود: مصرف هلو در درمان بیماری های حاد عفونی، بیماری های کلیوی و کم خونی مفید است به طوری که استفاده آن در طول روز موجب کاهش کلسترول خون، درمان بیماری های قلبی و عروقی، رفع دردهای شکمی، درمان دردهای روماتیسمی، هضم بهتر غذا، درمان افسردگی، خستگی و سرفه های شدید است.

وی با تاکید بر اینکه میوه هلو حاوی قند و کربوهیدرات زیادی است و خاصیت انرژی زایی بالایی دارد گفت: این میوه به دلیل داشتن فسفر برای کسانی که اختلالات عصبی دارند مفید است.

کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه هلو از نظر طب قدیم ایران سرد و تر است گفت: این میوه چون دیگر ميوه ها خواص ادرارآور و ملين دارد و موجب تسکین تشنگی می شود.

ریحانی هلو را تقویت کننده نیروی جنسی افرادی که گرم مزاج هستند معرفی کرد و افزود: مصرف این میوه برای رفع بوی بد دهان، تصفیه خون، تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر برخی بیماری های عفونی و دفع سموم از بدن مفید است.

وی آب هلو را موجب تقویت و بازسازی پوست های آسیب دیده بیان کرد و رفع چاقی و تناسب اندام را از دیگر خواص این میوه مقوی و مغذی اعلام کرد.

به گفته کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اشخاصى كه مرض قند دارند، بايد از مصرف هلو چشم پوشى كنند؛ زيرا هلو سرشار از مواد قندى است.

مدیرامور باغی سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز با بیان اینکه 4 هزار و 500 هکتار از زمین های کشاورزی این استان امسال زیر کشت میوه هلو قرار گرفت، گفت: پیش بینی می شود 75 هزار تن هلو امسال از باغات مازندران برداشت و روانه بازار مصرف شود.

شکوهی به برداشت 11 هزار تن هلو تا کنون از باغات سیاه ریشه مازندران اشاره کرد و افزود: این محصول هم اکنون هر کیلو 4 تومان در بازارهای استان عرضه می شود که ارزش اقتصادی آن به 225 میلیارد تومان می رسد.

وی هلوی مازندران را شامل سه رقم زودرس، میان رس و دیر رس اعلام کرد و گفت: زمان برداشت این میوه در استان از خرداد آغاز می شود و تا نیمه شهریو نیز ادامه دارد.

کارشناس امور باغی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه شهرستان های نکا، میاندرود، ساری و بهشهر بیشترین تولید کنندگان میوه هلو در استان را تشکیل می دهند افزود: این محصول علاو بر تازه خوری به تهران و سایر استان های کشور نیز ارسال می شود.

مولایی افزود: اصل نهال هلو مربوط به کشور چين بوده است که بعدها وارد ايران شد و از ايران به اروپا رفته است.

گفته می شود در چين، هنوز هم يك نوع هلوى وحشى مى رويد كه هسته آن درشت ولى خود آن كوچك است.

منبع:باشگاه خبرنگاران


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.122 seconds.